Mert lehet jót is írni a MÁV-ról

Szeretünk panaszkodni, valahogy ez bennünk van. Pedig észre kell venni a jó dolgokat is, azt is, ha valami jól működik.  A MÁV-ra szokás panaszkodni, van ennek oka is. Egy olyan rendszert működtet, ami sok okból hibásodhat meg, és fontos, hogyan kezelik ezeket a hibákat.

Viszont most egy gyors és korrekt hibakezelésről számolnék be. Hétfő reggel vettem meg havi vonatbérletem a Déli pályaudvarban. Megvettem, de az automata nem adta ki… Hívtam a MÁV Direktet, de közben megnéztem, a bankkártyás vásárlás megtörténtéről nem kaptam SMS-t. Így abban maradtunk a hölggyel, újra telefonálok, ha látom, az összeget levonták.

Levonták. Telefon újra 10 óra körül. A hölgy kedves, felveszi az adataimat, elmondja, mi hogyan fog történni. És láss csodát, kb. két óra múlva már kapom is az e-mailt a következő szöveggel:

Munkatársaink a Déli pályaudvar JKA-904 azonosítószámú jegykiadó automatájának működésével kapcsolatos panaszt kivizsgálták, a naplózott adatok alátámasztották a bérlet kiadásával kapcsolatos problémát, így természetesen visszatérítünk Önnek 64.300 Ft-ot.

Most hagyjuk, miért ilyen drága a bérlet Komáromig. Majd ezután hosszan taglalva az opciók, milyen formában tudják nekem visszatéríteni: kupon személyes átvétellel vagy postán kiküldve, esetleg visszautalás a kártyához tartozó számlára. Elnézéskérés a végén.

Visszaírom, hogy az utalást kérem. Este 6-kor hívnak, későn veszem észre. Emiatt e-mailt küldenek:

Tisztelt Konczer Erik Úr!

 Szeretnénk tájékoztatni, hogy a mai napon jelzett automata hiba végett át nem vett bérlet leadásra került a Déli pályaudvar Ügyfélszolgálatánál, ahol át tudja azt venni.

Az Ügyfélszolgálat naponta 06:00-tól 18:00-ig tart nyitva.

Tömören, röviden a lényeg: átvehetem a bérletem a vásárlás helyszínének ügyfélszolgálatán. Gondolom, kijöttek megjavítani az automatát, és kinyomtatta. Úgyhogy ma reggel munkába menet fel is vettem azt.

Nem egy nagy történet. De mégis: egyetlen rendszer sem működik hibátlanul, viszont a hibakezelés kulturáltan, gyorsan történt.

(És hátha elolvassák a MÁV-nál, leírok egy javaslatot is: Észak-Komárom – Érsekújvár – Prága vonalon utaztunk, szlovák oldalon egy baleset után egy órával már autóbuszok szállították az utasokat a lezárt szakaszon útban Érsekújvár felé. Nagyon jó lenne nálunk is ilyen rugalmasság, mert amikor baleset miatt három órát kel IC-n várakozni, az nem a megfelelő hibakezelés)


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s